Funkcje reklamy

image Być może nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele funkcji spełnia reklama. Warto o nich wspomnieć i następnym razem, kiedy będziemy planować system marketingowy naszej firmy, wziąć je wszystkie pod uwagę i zastanowić się, czy nasza reklama spełnia warunki idealnej reklamy. Pierwszą funkcją każdej reklamy powinna być funkcja identyfikacyjna – chodzi o to, by nasza firma, nasza marka różniła się od innych i była przez potencjalnych klientów zapamiętana. Przykład? Żółta muszelka w czerwonej ramce kojarzy nam się tylko ze stacjami Shell. Sami również możemy wymyślić takie logo dla naszej firmy. Może to też był słowo, powiedzenie, cokolwiek, co będzie kojarzyło się tylko z naszą firmą. Jest to tak zwane kreowanie wizerunki marki na rynku, czyli branding. Inną funkcją reklamy jest funkcja informacyjna – reklama musi zawierać informacje o produkcie. Jest też funkcja promocyjna – dobrze dać klientom zniżki. Warto zwrócić uwagę na funkcje gwarancyjną oraz emocjonalną – działanie na emocje prawie zawsze działa!